۱۳ اکستنشن کروم برای سئوکارها
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

۱۳ اکستنشن کروم برای سئوکارها


شما هم مثل من دوست دارید همه ابزارهای کارتان در دسترس و جلوی چشمتان باشند؟ اصلاً برای این آدم نمی‌تواند از مرورگر کروم دل بکند، چون که زندگی را برایش راحت‌تر می‌کند. آیا دنبال فهرستی از اکستنشن‌های کروم برای سئو هستید تا به شما کمک کند سریع‌تر و هوشمندانه‌تر کار کنید؟ حتماً می‌دانید که ۹۰درصد جست‌وجوها به گوگل اختصاص دارد و سئوکارها باید هر روز زمان زیادی را صرف بهینه‌سازی کنند. مهم‌ترین ویژگی اکستنشن‌های سئو کروم استفاده آسان، دسترسی راحت و اغلب رایگان بودن آن‌هاست. برای این‌که در دریای وسیع و عمیق ابزارهای سئو غرق نشوید یک فهرست از ۱۳ اکستنشن کروم برای سئوکارها آماده کردیم. با منتوریکس همراه باشید.

۱-Keyword Surfer

سایت‌های محبوب Ubersuggest، Ahrefs و SEMrush یک ویژگی مشترک دارند؛ شما به‌عنوان کاربر باید به آن‌ها سربزنید و داده‌های مورد نیاز خود را به دست بیاورید. بهتر نیست به‌جای ورود به حساب کاربری و جست‌وجو در سایت، داده‌های کلمات‌کلیدی و لینک‌ها، مقابل شما در مرورگر کروم ظاهر شوند؟ Keyword Surfer را نصب کنید تا همه چیز را در رابط  کاربری گوگل برای شما نمایش دهد. کلمه کلیدی را بنویسید تا حجم جست‌وجوی جهانی و منطقه‌ای آن را در کنار فهرستی از پیشنهادات و میزان جست‌وجو ببینید. هنوز تمام نشده، کمی پایین‌تر بروید تا بفهمید هر سایتی که در صفحه نتایج می‌آید چند بک‌لینک دارد.

۲- Moz

معیار اعتبار دامنه اولین‌بار توسط  سایت Moz ایجاد شد. به‌طور کلی، هرچه اعتبار دامنه شما بالاتر باشد، رتبه‌تان نیز بالاتر می‌رود. سایت ماز، یک اکستنشن کروم به‌نام Mozbar راه ‌انداخته که اعتبار هر دامنه و هر صفحه از سایت را نشان می‌دهد. این اکستنشن وقتی به‌کار می‌آید که یک سایت رقیب را بررسی می‌کنید. به شما نشان می‌دهد که در برابر آن‌ها چطور به‌نظر می‌رسید. هنگام بالاوپایین کردن صفحات آن‌ها می‌توانید محتوای سایت را آنالیز کرده و صفحات معتبر را شناسایی کنید.

۳-  Similar Web

در دنیای اینترنت، همه می‌خواهند محبوب باشند و ترافیک بیشتری جذب کنند. البته ترافیک بیشتر همیشه معنای درآمد بیشتر نمی‌دهد. Similar Web در مقایسه با سایر ابزارها، دقیق‌ترین برآورد ترافیک را ارائه می‌دهد. با کمک اکستنشن کروم Similar Web می‌توانید داده‌های ترافیک را بدون اینکه لازم باشد به سایت‌های رقیب سر بزنید، به دست آورید. اولین موردی که با این اکستنشن کروم مخصوص سئوکارها، مشاهده می‌کنید، داده‌های ترافیک ۶ ماه گذشته است. اکستنشن حتی نرخ پرش، متوسط بازدید هر صفحه و مدت بازدید را تجزیه‌وتحلیل می‌کند. اگر پایین صفحه را نگاه کنید، می‌توانید بفهمید بازدیدکنندگان شما بیشتر از چه کشورهایی هستند. یک ویژگی‌ جذاب این اکستنشن کروم، نمایش منبع ترافیک است. یعنی به شما می‌گوید بازدیدکنندگان از موتورهای جست‌وجوگر شما را پیدا کردند یا شبکه‌های اجتماعی یا مستقیماً به سایت شما آمده‌اند.

دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، قدم آخر حرفه‌ای شدن است.

۴- Redirect Path

Redirect Path  اکستنشن سئو شناخته‌شده‌ای نیست اما اگر سئوی فنی انجام می‌دهید، آن را نصب کنید. ممکن است از یک دامنه مهاجرت کنید یا آدرس برخی صفحات شما تغییر کنند. این اتفاق نباید باعث شود مخاطبان خود را از دست بدهید. اکستنشن Redirect Path، وقتی اشتباهی رخ می‌دهد، شما را از آن خبردار می‌کند.

۵- Buzzsumo

چه از فیسبوک خوشتان بیاید چه نیاید، هنوز سایت محبوبی است که ترافیک زیادی را به سمت سایت‌های مختلف روانه می‌کند. وقتی در اینترنت می‌گردید، چشمتان به چندین مقاله هم می‌خورد. بعضی از آن‌ها توسط رقیبان شما نوشته می‌شوند و شاید از خود بپرسید آیا محتوای خوبی از آب درآمده یا نه؟ با اکستنشن کروم Buzzsumo می‌توانید ببینید هر مقاله چند بک‌لینک گرفته و چندبار در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شده. حتی می‌توانید ببینید کدام مقاله‌های آن سایت از نظر اشتراک‌گذاری و بک‌لینک محبوب‌تر هستند. احتمالاً در همین حین، کلی ایده‌های تازه برای تولید محتوا به ذهنتان می‌رسد. این مدل فکرها از روی حساب‌وکتاب هستند، آن‌ها را جدی بگیرید.

۶- Meta SEO Inspector

ارورها (خطاهای فنی) مثل آب خوردن ترافیک شما را نابود می‌کنند. موارد کوچکی، مانند متاتگ تأثیر بسیاری در رتبه‌بندی شما دارد، بنابراین باید از بهینه‌سازی آن‌ها مطمئن شوید. با کمک اکستنشن کروم Meta SEO Inspector، سریعاً می‌فهمید که متاتگ‌های شما درست کار می‌کنند یا نه. مثلاً ممکن است یکی از صفحات شما، متاتگ اوپن گراف (Open Graph) را نداشته باشد. دراین صورت وقتی کسی آن صفحه را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک می‌گذارد، به‌درستی نمایش داده نمی‌شود. پس به‌اندازه کافی ترافیک شبکه‌های اجتماعی را جذب نمی‌کنید. اگر اکستنشن Meta SEO Inspector را نصب کنید به شما این خطا را گزارش می‌کند.

۷- Check My Links

بررسی وضعیت لینک‌ها به‌اندازه صرف وقت برای سئوی فنی و تحلیل رقبا ضروری است. فراموش نکنید که فقط با لینک‌های خارجی رشد نمی‌کنید. با Check My Links نه تنها به لینک‌های داخلی نگاهی بیندازید بلکه آمار لینک‌های رقبایتان را هم دربیاورید.

۸- Pagespeed Insights

صفحات کوچک موبایل، کپشن‌های سه‌خطی اینستاگرام، ویدئوهای چند ثانیه‌ای تیک‌تاک مدام به ما یادآوری می‌کنند که وقت نداریم. تقریباً ۶۰ درصد جست‌وجوها از طریق موبایل انجام می‌شود. شما که نمی‌خواهید به‌خاطر سرعت کند بارگذاری صفحاتتان این حجم از بازدیدکننده را از دست بدهید؟ زمان بارگذاری نه فقط روی نرخ تبدیل، بلکه روی رتبه‌بندی هم تا‌ٔثیر می‌گذارد. در افزونه Pagespeed Insights سریعاً می‌توانید ببینید به چه چیزی برای بهبود زمان بارگذاری هر کدام از صفحات سایت خود نیاز دارید. اگر در بخشی امتیاز بدی گرفتید کافی است روی «بیشتر بدانید» کلیک کنید تا یک گزارش دقیق در اختیار شما قرار داده شود. از آن‌جایی که معما چون حل گشت، آسان شود، وقتی خطاها را پیدا کنید به راحتی می‌توانید آن‌ها را برطرف کرده و رتبه سایت را ارتقا دهید. برای دیدن ابزارهای تست سرعت سایت اینجا کلیک کنید.

۹- SEO Minion

سئو یک بازی بی‌انتها (Endless) است. مثل هر بازی بی‌انتهای دیگر، اگر روزی ۱۰ دقیقه صرف کنید و هر روز بازی کنید، بعد از مدتی تاثیرات شگرف آن را هم در مهارت و هم در جذب ترافیک می‌بینید. یکی از روش‌ها برای رشد ترافیک، ترجمه وبسایت شما به زبان‌های دیگر است. این اکستنشن داده‌های تگ hreflang را هم تجزیه‌وتحلیل می‌کند که برای هدف قراردادن مناطق و زبان‌های دیگر، به آن نیاز دارید.

۱۰- SEOquake

از آن اکستنشن‌های کاربردی است که یک نمای کلی از سایت به شما می‌دهد. SEOquake مواردی مانند رتبه الکسا، رتبه بینگ و گوگل و SEMRUSH را به‌طور دقیق بررسی می‌کند. گزارشی درباره تراکم کلمات کلیدی هم به شما ارائه می‌دهد. البته نباید درباره چگالی کلمات کلیدی وسواس به‌خرج دهید. به این مورد در مقاله چگالی کلمات کلیدی چطور محاسبه می‌شود، به تفصیل پرداخته‌ایم. اما اگر روی کلمات کلیدی سرمایه‌گذاری می‌کنید و برای آن‌ها رتبه نمی‌گیرید، باید در جریان باشید.

۱۱- Ninja Outreach

مهم نیست چقدر وقت صرف سئوی داخلی می‌کنید، اگر لینک سازی نکنید، رتبه‌ای نمی‌گیرید. می‌دانم که چقدر از این قسمت سئو متنفرید اما Ninja Outreach علی‌رغم خسته‌کننده بودن یکی از بهترین راه‌ها برای لینک‌سازی است. این اکستنشن تمام آدرس‌های ایمیل مرتبط با یک دامنه را یکجا تقدیم شما می‌کند. همین که سایت مرتبط با کسب‌وکار خود را برای دریافت بک‌لینک، پیدا کردید، با کمک این اطلاعات با آن‌ها تماس بگیرید.

۱۲- Keywords Everywhere

این ابزار یکی از محبوب‌ترین اکستنشن‌های کروم برای سئوکارهاست. اگر وظیفه خطیر تحقیق درباره کلمات کلیدی به شما محول شده، Keywords Everywhere همان ابزاری است که باید داشته باشید. وارد گوگل شوید و کلمه‌کلیدی مورد علاقه خود را بنویسید. Keywords Everywhere یک لیست طویل از عبارت مرتبط و بدردبخور به شما می‌دهد.

۱۳- Fatrank

 همه سئوکارها به این عادت بد چک‌کردن رتبه‌بندی، اعتیاد دارند. شما را درک می‌کنم. برای همین هم سیزدهمین مورد از فهرست ۱۳ اکستنشن کروم برای سئوکارها را به Fatrank اختصاص دادم. فقط کافی است وارد سایت خود شوید، روی اکستنشن کروم Fatrank کلیک کنید و رتبه‌بندی خود را برای هر کلمه‌کلیدی که دوست دارید بررسی کنید.

حرف آخر

اکستنشن‌های بسیاری برای تجزیه‌وتحلیل سئو در مرورگر کروم وجود دارد. شما فقط باید ابزار راست کار خود را پیدا کنید. یک راه آسان برای این کار، استفاده از فهرست ۱۳ اکستنشن کروم برای سئوکارهاست. آیا لازم است از همه آن‌ها استفاده کنید؟ نه! اما چند ابزار را انتخاب کرده و ترکیبی به‌کار بگیرید تا ببینید سایت شما به‌خوبی بهینه شده است یا نه. چیزی را از دست می‌دهید؟ پس امتحانش ضرر ندارد.

اگر این مطلب را دوست داشتید سری به 25 ابزار رایگان سئو برای دیجیتال مارکترها بزنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ با منتوریکس در تماس باشید.

سپیده برون
سپیده برون

سپیده یک اعتقاد عجیب داره. اونم اینه که هر چقدر بیشتر از این شاخه به اون شاخه بپره، دنیاش بزرگتر میشه، قصه‌های بیشتری برای گفتن داره و نویسنده بهتری میشه. برای همینم از خبرنگاری و داستان‌نویسی و تولید محتوا گرفته تا رباتیک و طراحی بُرد و برنامه‌نویسی و پشتیبانی IT رو امتحان کرده. از وقتی هم یادش میاد در حال نوشتن یک چیزی بوده و اصلاً فقط با رشته‌کردنِ کلماته که می‌تونه افکارش رو سروسامون بده. نوجوون که بود، برنامه‌ش برای آینده شرکت توی سفر بی‌بازگشت به مریخ بود، اما هر چی بزرگتر شد علاقه‌ش هم به زمین بیشتر شد و حالا به نظرش قطب جنوب یا آمریکای جنوبی مقصد بهتریه!

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت منتوریکس مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف