
تبلیغمان در گوگل اَدز چقدر نمایش داده میشود؟
میخواهیم ببینیم که چطور میشود فهمید تبلیغ ما در گوگل ادز چقدر نمایش داده شده و در رقابت با تبلیغ سایر رقبا چه وضعیتی دارد. بنابراین این مطلب برای کسانی است که در Google Ads تازهکار نیستند و به چند و چون ایجاد کمپین و رصد تبلیغهایشان در گوگل اَدز آگاه هستند.
از مهمترین متریکهایی که در گوگل اَدز باید حواسمان به آن باشد و از همان ابتدا خودش را نشان میدهد، impression است. impression یا نمایش یعنی تعداد نمایش تبلیغ در گوگل اَدز است. یعنی هربار که کاربری در سراسر اینترنت تبلیغ شما را میبیند (چه در یوتیوب، چه در اپلیکیشنها و چه در موتور جستجوی گوگل)، یک نمایش یا impression برای تبلیغ شما میافتد. حالا ما میتوانیم خیلی ساده از همین متریک برای تحلیل وضعیت تبلیغمان در auction یا همان فضای مزایده گوگل اَدز استفاده کنیم. چطوری؟ بیایید تا به شما بگوییم.
مثل تصویر زیر، باید وارد پنل یا محیط گوگل اَدز شوید و از آنجا سراغ کمپین موردنظرتان بروید. در این بخش، باید روی keywords کلیک کنید و سپس در منویی که برایتان باز شده، روی Auction insights کلیک کنید.
حالا در این بخش میتوانید ببینید که وضعیت نمایش تبلیغ شما و رقبایتان چگونه است؟!
در این بخش، 6 تا متریک اصلی به شما نمایش داده میشود که براساس هرکدام از آنها وضعیت تبلیغتان مشخص میشود:
- Impression share
- Overlap rate
- Position above rate
- Top of page rate
- Abs. Top of page rate
- Outranking share
برای اینکه متوجه شوید هرکدام از این متریکها چه معنی و مفهومی دارد، ویدئوی ما را ببینید.

شیما یه عالمه باستانشناسی خونده. منتها بیشترین حفاری که کرده درون خودش بوده. یعنی مرتب تلاش میکنه همه زوایای پنهان و جالب وجودش رو کشف و دنبال کنه. به طور کلی اون عشق وافری به دنبال کردن و پیدا کردن داره.
شیما تو ادوردز - به قول گزارشگرهای کشتی- برای خودش صاحب سبکه و ضمناً دست به قلم خوبی هم داره...
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وبسایت منتوریکس مجاز میباشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.