
چطور یک تیتر اغواگر بنویسیم؟
حکایت تیترنویسی، حکایت قلاب ماهیگیریست. اگر به قدر کافی جذاب نباشد، ماهیها (مخاطبان) به آن اعتنایی نمیکنند و در بدترین حالت از آن فراری میشوند. بنابراین اگر کارشناس تولید محتوا هستید یا به آن علاقه دارید، بهتر است فنون تیترنویسی را بیاموزید و در محتواهایتان رعایت کنید.
چرا تیتر اغواگر مهم است؟
این روزها که بحث بازاریابی محتوایی (content marketing) حسابی داغ است و اهمیت آن برای کسبوکارها به خوبی روشن شده، کارشناسان تولید محتوا باید بیش از پیش آمادهی نبرد بر سر بهترینهای دنیای کلمات باشند تا گوی رقابت را از همتایان خود بربایند و دل مخاطب را به دست آورند. در مطلب «چطور یک بلاگ پست عالی بنویسیم» به شما یاد دادیم چطور متنی بنویسید که هم مخاطب عاشقش شود و هم موتورهای جستجو.
حالا میخواهیم روی چشمگیرترین قسمت محتوا تمرکز کنیم و به شما بگوییم چطور در همان لحظهی اول مخاطب را جوری مسخ کنید که دیگر نتواند متن را زمین بگذارد. بله درست حدس زدید، این قسمت مهم همان تیتر است. تیتر باید اغواگر باشد، اگر نباشد زحماتتان به هدر میرود، چرا که هیچکس مجاب نمیشود روی آن مطلب کلیک کند، چه رسد به خواندنش! اهمیت تیتر جذاب که مشخص است، حالا بیایید ببینیم چطور میشود از این تیترهای جذابِ مخاطبپسند نوشت؟
چطور تیتری جذاب بنویسیم؟
اولین برخورد مخاطب با نوشتهی شما، از دریچهی تیتر اتفاق میافتد. بنابراین باید سعی کنید تیتری کنجکاوانه بنویسید تا مخاطب را مجاب به خواندن آن بکند. شاید پیش خودتان بگویید این را که ما هم میدانیم اما چطور کنجکاوی مخاطب را قلقلک دهیم؟ منتوریکس به شما میآموزد چطور تیتر کنجکاوانه بنویسید و از چه ترفندهایی استفاده کنید تا به قلب و ذهن مخاطبانتان نفوذ کنید.
برای یادگیری ترفندهای تیترنویسی این ویدئو را ببینید:

نهال روانشناسی خونده، دوست داره کارهای مختلف رو تجربه کنه و روزگارش بر یک قرار نیست و نخواهد ماند :) نوشتن رو دوست داره و تولید محتوا رو از یک شرکت گردشگری که خیلی هم دوستش داره شروع کرده، دوست داره همیشه سفر کنه، عکس بگیره و بنویسه! دیجیتالمارکتینگ این روزها دغدغهی اصلیش شده و برای تولید محتوا، شبکههای اجتماعی و سئو به ما میکنه.
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وبسایت منتوریکس مجاز میباشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.