لوگو
  • خانه
  • دوره‌ها
    • گوگل ادز؛ سیر تا پیاز تبلیغات گوگلی + دوره‌ها
    • بازاریابی محتوا + Storytelling
    • سئو؛ دوره‌های SEO + سیر تا پیاز بهینه‌سازی برای گوگل
    • دیجیتال مارکتینگ برای مدیران
    • ایمیل مارکتینگ
    • CRM برای دیجیتال مارکتینگ
  • به‌دنبال چه هستید؟
    • رونق کسب‌وکار با مشاوره دیجیتال مارکتینگ
    • سبقت از رقبا در سئو
    • جهشِ فروش با تبلیغات گوگلی
    • افزایش نرخ کانورژن (CRO) خرید آنلاین
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • وارد شوید
خانه وبلاگ بازاریابی محتوایی
تگ /

بازاریابی محتوایی

قبلی | نمایش 10 رکورد از 1 تا 10 | بعدی
چطور از زیبای خفته در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

چطور از زیبای خفته در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

چطور از قصه‌های کارتون‌های دیزنی مثل زیبای خفته برای داستان‌گویی برند و محصولمان استفاده کنیم؟ این مطلب به درک بهتری برای داستان سرایی برند و محصول شما کمک خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید
پرسونا چیست و چگونه سرنوشت کسب‌وکارها را عوض می‌کند؟

پرسونا چیست و چگونه سرنوشت کسب‌وکارها را عوض می‌کند؟

واژه‌ی پرسونا به گوشتان خورده؟ می‌دانید چه اهمیتی در استراتژی بازاریابی کسب‌وکارتان دارد؟ بیایید ببینیم پرسونا چیست و چگونه سرنوشت کسب‌وکارها را عوض می‌کند؟

بیشتر بخوانید
چرا بازاریابی محتوا بخشی جدایی‌ ناپذیر از تولید محتواست؟

چرا بازاریابی محتوا بخشی جدایی‌ ناپذیر از تولید محتواست؟

چرا به عنوان یک کسب‌وکار آنلاین با وجود رعایت تمام اصول فنی و نگارشی تولید محتوا، پیشرفت قابل توجهی نمی‌بینیم؟ دوره تولید محتوای ساده به سر رسیده و این روزها خود را در لباس بزرگ‌تری به نام بازارایابی محتوایی جا داده است. مرحله سخت و پرپیچ‌وخم بازاریابی محتوا که اگر چالش‌پذیر باشید از آن لذت خواهید برد. اصلاً نگران نباشید! ما در این مقاله نقشه راه دشوار بازاریابی محتوا را به شما نشان می‌دهیم.

بیشتر بخوانید
محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) چیست؟

محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) چیست؟

تا حالا اسم درخت همیشه سبز را شنیده‌اید؟ همیشه سبز عبارتی است که برای گیاهانی که در تمام فصول سال برگ‌های سبز خود حفظ می‌کنند، به‌کار برده می‌شود. محتوای همیشه سبز یا محتوای evergreen  نیز یک محتوای بهینه ‌شده است که هرگز تازگی خود را از دست نمی‌دهد. آیا تولید محتوای همیشه سبز رازورمز خاصی دارد؟ اصلا چگونه باید محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟ نگران نباشید در ادامه  با توضیح مثال‌های کاربردی محتوای همیشه سبز را بهتر خواهیم شناخت.

بیشتر بخوانید
راهنمای گام به گام نوشتن محتوای خوشه‌ای

راهنمای گام به گام نوشتن محتوای خوشه‌ای

همانطور که قبلا هم گفتیم خوشه بندی محتوایی استراتژی برتر سئو است. حال بیایید ببینیم چطور می‌توان محتوای خوشه‌ای نوشت و به چه فاکتورهایی باید توجه کرد؟ همراه منتوریکس باشید تا با چند مثال کاربردی این مفهوم را برای‌تان توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید
خوشه‌بندی محتوایی چیست و چطور به قدرتمندترین ابزار سئو تبدیل شد؟

خوشه‌بندی محتوایی چیست و چطور به قدرتمندترین ابزار سئو تبدیل شد؟

از نظم و ترتیب خوشتان می‌آید؟ اگر جوابتان منفی‌ست، لازم است بدانید گوگل عاشق نظم و ترتیب است، پس اگر سایت شما هم نظم قابل قبولی داشته باشد، گوگل هم شما را بیشتر دوست خواهد داشت. در این مطلب می‌آموزید چطور با خوشه بندی محتوایی این نظم و ترتیب را به وجود بیاورید.

بیشتر بخوانید
با خواندن این 7 کتاب، از اشتباهات نگارشی در امان بمانید

با خواندن این 7 کتاب، از اشتباهات نگارشی در امان بمانید

«خفه‌گی» درست است یا «خفگی»؟ «سپاسگزارم» با «ز» بود یا «ذ»؟ این نیم‌فاصله دیگر از کجا پیدایش شد؟ شما هم با این قبیل مشکلات دست‌به‌گریبان شده‌اید و به دنبال راه چاره می‌گردید؟ پس با خواندن این مطلب اولین قدم‌ها را برای نوشته‌ای خالی از اشکال نگارشی بردارید.

بیشتر بخوانید
چطور یک پست بلاگی عالی بنویسیم؟

چطور یک پست بلاگی عالی بنویسیم؟

چون اینجا هستید و این مطلب را می‌خوانید، حتما با ارزش تولید محتوا و بلاگینگ و تأثیر به سزای آن در بازاریابی آشنایی دارید و به دنبال یک راه بسیار خوب برای جذب مخاطبان از طریق یک پست وبلاگ هستید

بیشتر بخوانید
حواس‌تان به این 16 اشتباه رایج در تولید محتوا باشد

حواس‌تان به این 16 اشتباه رایج در تولید محتوا باشد

در عرصه‌ی تولید محتوا تازه‌نفس هستید و می‌خواهید بهتر بنویسید؟ پس اول باید ببینید اشکالِ کار کجاست تا با بهبود آن‌ها از انجمن نویسندگان صفرکیلومتر خداحافظی کنید. در این مطلب با رایج‌ترین اشتباهاتی که از تازه‌کاران عرصه‌ی محتوا سر می‌زند و نحوه‌ی اصلاح آن‌ها آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید
کپی رایتینگ چیست و چگونه می‌توان یک کپی رایتر موفق شد؟

کپی رایتینگ چیست و چگونه می‌توان یک کپی رایتر موفق شد؟

چه کسی فکرش را می‌کرد که آخرین کلمات یک قاتل قبل از مرگش، بتواند تبدیل به یک کمپین بزرگ فروش شود که فروش شرکت نایکی را در سال‌های 1988 تا 1998 از 877 میلیون دلار به 9 میلیار دلار برساند! این است معجزه‌ی  Copy Writing.

بیشتر بخوانید
قبلی | نمایش 10 رکورد از 1 تا 10 | بعدی
مطالب بر اساس تگ‌ها
سئو (37) گوگل ادز (22) بازاریابی محتوایی (18) آموزش ویدئویی (17) ابزار (14) گوگل آنالیتیکس (11) الگوریتم‌های گوگل (6) مفاهیم بازاریابی (5) داستان سرایی (4) نرخ تبدیل (3) آپدیت (3) گوگل تگ منیجر (3) مشاوره مدیریتی (2)

درباره بازاریابی محتوایی

بیل گیتس از ثروتمندترین افراد جهان می‌گوید محتوا پادشاه است! شاید بیل گیتس نمی‌دانست برای نوشتن پادشاه باید از روش‌های قهرمانانه‌ای استفاده کنیم، به همین دلیل بازاریابی محتوایی به وجود آمد تا روش پادشاه کردن محتوا را به ما نشان دهد. سرعت پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی بسیار بالا است، اگر مقالات بازاریابی محتوایی جدید و به روز شده را نخوانید، از رقابت پادشاه کردن محتوا عقب می‌مانید و فرصت جبران را از دست خواهید داد. در این کارزار به آموزش بازاریابی محتوا، آموزش تولید محتوا و آموزش نوشتن محتوا متنی نیاز دارید، اما قبل از هر چیز بیایید ببینیم انواع بازاریابی محتوا و استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

تعریف‌های مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد، برای مثال سث کادین، دیمین رایان و جو پولیتز هر کدام تعریف خود را از بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا دارند. به زبان ساده اگر بخواهیم مفهوم Content Marketing را بگوییم، می‌توان به گفته دیمین رایان بسنده کنیم که می‌گوید: بازاریابی محتوا، مشتریان شما را بدون هیچ فشاری برای خرید و ارتباط، جذب محصولات می‌کند. دیمین رایان این جمله را در کتاب Understanding Digital Marketing می‌گوید. در واقع محتوا می‌تواند رونقی در توسعه کسب و کار شما ایجاد کند که سال‌ها باید برای آن تلاش می‌کردید. یک بازاریابی محتوا موفق بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند و اوریجینال و مرتبط با خواسته مخاطب تمرکز دارد و هدف آن، جذب و درگیر کردن مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. البته باید یادمان باشد که در بازاریابی محتوا تنها ارائه کافی نیست و باید هدف خود را فروش در نظر بگیریم، از این رو باید به تبدیل مخاطبان به مشتری با استفاده از قیف بازاریابی هم فکر کنیم.

تولید محتوا چیست؟

لین مانوئل میراندا در شاهکار خودش تئاتر همیلتون شعری دارد که از زبان الکساندر همیلتون بیان می‌شود. در جنگ نیویورک که 32 هزار کشتی انگلیسی به آمریکا یورش بردند الکساندر همیلتون می‌گوید: هنگامی که داستان من را می‌گویند آیا در این جنگ خواهم مرد یا این زمان خیزش من است؟ بازاریابی محتوایی جنگ شماست و تولید محتوا اسلحه شماست، اگر دوست دارید خیزش داشته باشید و رونق را به کسب و کارتان بیاورید باید بدانید تولید محتوا چیست و از اسلحه خود به خوبی استفاده کنید تا در میدان نبرد بازاریابی محتوا با استراتژی اشتباه از کارزار صفحه نتایج جست‌وجو گوگل حذف نشوید. پس آیا در این جنگ خواهید مرد و سایتتان در صفحه دوم گوگل دفن می‌شود یا بازاریابی محتوا فرصت خیزش شما برای رتبه‌های بالاتر را به ثمر می‌آورد؟

در تعریف محتوا می‌توانیم بگوییم "هر چیزی که برای انسان قابل درک باشد مانند صدا، تصویر، کلمه، متن و ... که پیامی را انتقال دهد و به صورت دیجیتال و غیر دیجیتال میان مخاطبان منتشر شود، محتوا است." محتوایی که تولید می‌کنید تا آرمان‌ها و باورهای خود را میان مخاطبان منتشر کنید. به احتمال باید بازاریابی محتوا را از آمریکایی‌ها یاد بگیریم چون بنجامین فرانکلین رییس جمهور سابق آمریکا از اولین کسانی بود که از تولید محتوا برای انتشار باورهای خود میان مردم استفاده کرد، البته در آن زمان دنیای دیجیتالی وجود نداشت، به همین دلیل بنجامین فرانکلین از روش‌های انتشار کلاسیک بر روی کاغذ استفاده کرد.

برای تولید محتوا نیاز به تیم تولید محتوا دارید که در ساخت ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک و نوشتن محتوای متنی حرفه‌ای باشند. اگر هم حرفه‌ای نیستند و صفر تا صد تولید محتوا را نمی‌دانند، همچنین با مفهوم‌هایی مانند دسته بندی تولید محتوا، ایده پردازی در بازاریابی، استراتژی انتشار محتوا و بازاریابی درونگرا آشنایی ندارند، اصلا نگران نباشید چون با آموزش دوره بازاریابی محتوا و بازاریابی درونگرا (Inbound marketing)  می‌‌توانند به سرعت مانند نیل پاتل دیجیتال مارکتر معروف شوند.

چند نمونه بازایابی محتوا و تولید محتوا در زیر آمده است:

  1. ایجاد کتاب الکترونیکی درباره حوزه خدمات خود
  2. تولید پادکست
  3. تولید محتوا درباره پاسخ به سوالات متداول مخاطبان درباره خرید یک محصول
  4. تولید ویدیوی آموزشی
  5. تولید دفترچه راهنما استفاده از یک محصول

یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای باید از افرادی تشکیل شده باشد که به خوبی با مفهوم اصول سئو، ایمیل مارکتینگ، تولید انواع محتوا و تحلیل داده‌ها آشنا باشند.

چرا بازاریابی محتوا رونق گرفته است؟

با دیجیتالی شدن دنیای امروزی و پیشرفت دنیای آنلاین، مخاطبان دیگر برای خرید خود به مغازه‌ها مراجعه نمی‌کردند تا صاحب مغازه با چرب زبانی بازاریابی و تبلیغات محصولش را انجام دهد و گاهی سر مخاطب را کلاه بگذارد، به همین دلیل صاحب مغازه وقتی می‌دید دیگر خبری از مشتری نیست، مجبور شد به دیجیتال مارکتینگ روی آورد، در همین نقطه بازاریابی محتوا بیشتر از قبل رونق گرفت چون مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی داشت. کاهش هزینه‌های چاپ تراکت و تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات، ارتباط مستقیم با مخاطب، افزایش آزادی مشتری برای انتخاب و خرید از مزایای بازاریابی محتوایی است.

چرا به بازاریابی محتوا احتیاج داریم؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد تا  همین الان بازاریابی محتوایی و فروش محتوای دیجیتال خود را شروع کنید و دوره آموزش بازاریابی محتوا را بگذرانید، مخصوصا اگر کسب و کار و تجارت آنلاینی را مدیریت می‌کنید. در زیر دلایل این‌که چرا همین الان به بازاریابی محتوایی احتیاج داریم آمده است:

  1. آگاهی از برند و در دید بودن: با بازاریابی محتوایی می‌توانید به همه برند خود را بشناسید و بهترین حضور را در بازار و گوگل داشته باشید. افزایش آگاهی از برند و خدمات شما هدف یک دیجیتال مارکتر و مدیران حرفه‌ای است که به آینده‌ی شرکت خود اهمیت می‌دهند و برنامه‌های بلندمدت دارند.
  2. افزایش اعتماد در مخاطب: هر چقدر با یک محتوای خوب بتوانید اعتماد مخاطبان خود را به دست آورید، احتمال بیشتری وجود دارد که از شما خرید کنند و تبدیل به مشتری ثابت شما شوند.
  3. تولید سرنخ بازاریابی: با بازاریابی محتوا و محتواهای باارزش سرنخ‌هایی به مخاطبانی می‌دهید که با برند شما آشنا نیستند. تولید و افزایش lead یا همان سرنخ باعث افزایش مخاطبان و در نهایت مشتریان شما می‌شود.
  4. تبدیل مخاطب به مشتری: بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند مخاطبانی که می‌گویند می‌رویم یک دور بزنیم و برگردیم را تبدیل به مشتری کنید و نگذارید آن‌ها به هیچ کجای دیگر سر بزنند.
  5. جذب مخاطبین هدف: با استفاده از قیف بازاریابی و انواع استراتژی تولید محتوا می‌توانید مخاطبین هدف و کسانی که احتمال بیشتری دارد تا از شما خرید کنند را جذب کنید.

استراتژی محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

هنگامی که تولید محتوا می‌کنید و بازاریابی محتوا را بخشی از توسعه کسب و کار خود قرار دادید، باید برای آن تصمیم‌های استراتژیک بگیرید و بدانید این تصمیمات استراتژیک در واقع استراتژی محتوا را مشخص می‌کند. استراتژی محتوا شامل چند بخش می‌شود که در بازاریابی محتوا بسیار اهمیت دارد. در زیر به تصمیم‌های استراتژیکی که باید در این کارزار بگیرید اشاره کردیم:

  1. نقش تولید محتوا: چرا تولید محتوا می‌کنید؟ مخاطب هدف شما کیست؟ در چه حوزه‌ای باید تولید محتوا کنید؟ چه تم محتوایی داشته باشیم؟ شما باید نقش تولید محتوا را در کسب و کارتان مشخص کنید. برخی از محتواها برای آگاهی برند است در حالی که شاید محتوای دیگر هدفش فروش باشد.
  2. انتخاب کانال های محتوا: محتوا تولید شده باید در کحا منتشر شوند؟ این تصمیمی است که باید بگیرید. برای مثال محتواهای ویدیویی بهتر است در یوتیوب، آپارات، اینستاگرام منتشر شوند، در حالی که محتوای متنی در وبلاگ تاثیر بیشتری دارد.
  3. کانتنت آدیت: بعد از تولید محتوا و انتشار آن، پس از مدتی دوباره باید آن‌ها را بازبینی کنید. آیا نیاز است آن‌ها را به روز کنید یا آن‌ها محتوا همیشه سبز هستند؟ آیا نیاز است آن‌ها را حذف کنیم؟ یا همین الان هم بسیار عالی عمل می‌کنند.
  4. تعیین KPI: تعیین شاخص موفقیت محتوا بخشی از وظایف استراتژیست محتوا است.

دوره آموزش تولید محتوا چه کمکی به بازاریابی محتوا می‌کند؟

دانش امروزی هر روز در حال به روز شدن است و اگر 1 ثانیه را از دست بدهید شاید 1 ماه از ماجرا عقب بیفتید، به همین دلیل بهتر است دوره آموزش تولید محتوایی را بگذرانید که تمام به روزرسانی‌های این بازار را در خود دارد و به شما یاد می‌دهد چگونه به وسیله تولید محتوا کسب درآمد کنید یا به وسیله بازاریابی محتوا مشتریان و فروش بیشتری داشته باشید. دوره تولید محتوا منتوریکس صفر تا صد تولید محتوا درباره موضوعات مختلف مانند تولید محتوا سفر، تولید محتوا مقاله، کسب درامد از راه تولید محتوا، یادگیری استراتژی محتوا، کانتنت آدیت، تمام مسائل مربوط به شناخت مخاطب هدف (پرسونا)، قیف بازاریابی محتوایی، تکنیک‌های کاربردی بهتر نوشتن، اصول سئو و .... را به شما آموزش می‌دهد و کمک می‌کند در آینده یک کارشناس و استراتژیست تولید محتوا شوید و آینده روشن شغلی خود را به عنوان یک دیجیتال مارکتر در دیجیتال مارکتینگ بسازید. همچنین مدیران استارتاپ و صاحبان کسب و کار می‌توانند با تهیه دوره بازاریابی محتوا منتوریکس برای کارکنان خود و آموزش آن‌ها، بر روی کارکنان خود سرمایه گذاری کنند و باعث پیشرفت و رونق کسب و کار از طریق ایجاد lead، تبدیل مخاطب به مشتری و افزایش نرخ تبدیل شوند. افراد مبتدی که می‌خواهند وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شوند و هنوز نمی‌دانند  از کجا شروع کنند نیز می‌توانند با اصول سئو و تولید محتوا آشنا شوند چون بدون شناخت بازاریابی محتوا و اصول اولیه سئو نمی‌توانید نام خود را دیجیتال مارکتر بگذارید.

021 9100 6866
خانه دوره دیجیتال مارکتینگ مشاوره دیجیتال مارکتینگ وبلاگ شکایت قوانین و مقررات نقشه سایت آر اس اس آر اس اس دوره‌ها درباره ما تماس با ما
اینستاگرام لینکدین
logo-samandehi
طراحی سایت: همورا
Copyright © 2020 MentorX. All rights reserved.